Dynamic en personalized pricing, hoe ver mag je gaan als verkoper?

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft op 3 december 2019 het concept Leidraad Bescherming van de online consument gepubliceerd.1 In deze Leidraad geeft de ACM aan welke grenzen er zijn aan
de online beïnvloeding van de keuzes van consumenten en wanneer dit een oneerlijke handelspraktijk wordt. Er wordt
een aantal voorbeelden van online beïnvloeding besproken, waaronder personalized en dynamic pricing. Tot 16 januari 2020 is
het mogelijk om zienswijze in te dienen op dit concept. Wat is dynamic pricing? De ACM definieert
dynamic pricing als een 'prijsstrategie waarbij bedrijven flexibele prijzen voor producten vaststellen op basis van de huidige…

 

Lees het hele artikel

Abonnees van Juridisch up to Date hebben toegang tot het hele artikel.
Juridisch up to Date
Artikelnummer: 2019-0159

Neem een (proef)abonnement

Wilt u kennismaken met Juridisch up to Date? Vraag dan een proefabonnement aan, waarmee u twee maanden lang gebruik maakt van alle voordelen van een digitaal abonnement. U heeft dan ook toegang tot bovenstaand artikel.

Vraag een (proef)abonnement aan