Aanslag reclamebelasting van winkel kon worden gebaseerd op WOZ-waarde

Aan de binnenzijde van de ramen van de kledingwinkel van X waren verschillende posters en raamstickers aangebracht. X kreeg daarvoor een aanslag reclamebelasting van € 403,20 die was gebaseerd op de WOZ-waarde. X
ging in beroep, maar Hof Den Bosch (zie FutD 2019-1384) stelde X in het ongelijk. Het tarief van
de reclamebelasting kon volgens het Hof wel worden gebaseerd op de WOZ-waarde van het winkelpand. De hoogte
van de WOZ-waarde van een pand van een onderneming hing niet één op één samen met de
hoogte van de winst of het gehele vermogen van die onderneming. Daarom kon niet worden gezegd dat…

 

Lees het hele artikel

Abonnees van Fiscaal up to Date hebben toegang tot het hele artikel.
Fiscaal up to Date
Artikelnummer: 2020-0326

Neem een (proef)abonnement

Wilt u kennismaken met Fiscaal up to Date? Vraag dan een proefabonnement aan, waarmee u twee maanden lang gebruik maakt van alle voordelen van een digitaal abonnement. U heeft dan ook toegang tot bovenstaand artikel.

Vraag een (proef)abonnement aan