Op WOZ-waarde winkelpand gebaseerde aanslag reclamebelasting intact

Aan de binnenzijde van de ramen van de kledingwinkel van X waren verschillende posters en raamstickers aangebracht. X kreeg daarvoor een aanslag reclamebelasting van € 403,20 die was gebaseerd op de WOZ-waarde. X
ging in beroep, maar Hof Den Bosch was het met Rechtbank Zeeland-West-Brabant eens dat het tarief van
de reclamebelasting kon worden gebaseerd op de WOZ-waarde van het winkelpand. De hoogte van de WOZ-waarde van
een pand van een onderneming hing niet één op één samen met de hoogte van de winst
of het gehele vermogen van die onderneming. Daarom kon niet worden gezegd dat het bedrag van de…

 

Lees het hele artikel

Abonnees van Fiscaal up to Date hebben toegang tot het hele artikel.
Fiscaal up to Date
Artikelnummer: 2019-1384

Neem een (proef)abonnement

Wilt u kennismaken met Fiscaal up to Date? Vraag dan een proefabonnement aan, waarmee u twee maanden lang gebruik maakt van alle voordelen van een digitaal abonnement. U heeft dan ook toegang tot bovenstaand artikel.

Vraag een (proef)abonnement aan