Familiebedrijf met 'oprichtersmentaliteit' uit crisis

Elke economische crisis eindigt weer een keer, maar hoe zorg je dat je er als familiebedrijf tegen die tijd nog bent? Beter nog: hoe zorg je dat je sterker uit de crisis
tevoorschijn komt? Simpelweg een familiebedrijf zijn blijkt niet genoeg. Ondanks dat zij bekendstaan als schokbestendig en gericht
op de lange termijn, raakt een crisis hen net zo hard als niet-familiebedrijven, blijkt uit onderzoek. Maar
de 'oprichtersmentaliteit' aanspreken is een strategie die wel goed werkt. Om handvatten te geven is het Erasmus
Centre for Family Business (ECFB) gedoken in de ontwikkelingen in de economische crisis die in 2008 begon.…

 

Lees het hele artikel

Abonnees van Balans hebben toegang tot het hele artikel.
Balans
Artikelnummer: 2021-0170

Neem een (proef)abonnement

Wilt u kennismaken met Balans? Vraag dan een proefabonnement aan, waarmee u twee maanden lang gebruik maakt van alle voordelen van een digitaal abonnement. U heeft dan ook toegang tot bovenstaand artikel.

Vraag een (proef)abonnement aan